ZDROWE NAWYKI, KTÓRE POMOGĄ CI SCHUDNĄĆ – II

Dzisiaj zapraszam Was na drugą część mojego cyklu – Zdrowe nawyki, które pomogą Ci schudnąć. Tych z Was, którzy nie mieli jeszcze okazji zapoznać się z częścią pierwszą, zapraszam tutaj.

Nie sól

Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez soli. A to właśnie jej zawdzięczamy zatrzymywanie wody w naszym ciele, co skutkuje przybieraniem na wadzę, cellulitem oraz podkrążonymi oczami. W ciągu dnia nie powinniśmy spożywać więcej niż 1 łyżeczkę soli. Nie należy zapominać jednak, że w ciągu dnia, zjadamy sól, której fizycznie nie widzimy. Znajduje się ona między innymi w wędlinach, serach, sosach a także w słodyczach. Trudno, więc jest nam ustalić ile soli już zjedliśmy, co skutkuje tym, że przeciętny Polak zjada jej 2 razy za dużo. Zamiast po sól warto, więc sięgnąć po inne przyprawy i zioła.

HNCK5640

I nie cukrz

Cukier nie bez powodu nazywany jest “białą śmiercią” i “słodką trucizną”. Obniża on odporność naszego organizmu, powoduje nadwagę, zwiększa ryzyko choroby wieńcowej serca i osteoporozy… Wymieniać można by długo, ale gdy przychodzi chęć na batonika oblanego czekoladą, nie ma przebacz… Jednak uwierzcie mi od cukru można się odzwyczaić. Jeśli wsypujesz do swojej kawy 3 łyżeczki cukru to zacznij wsypywać 2, potem 1, aż w końcu poczujesz, że cukier nie jest Ci do niczego potrzebny. A jeśli nie jesteś w stanie przełknąć gorzkiej kawy czy herbaty, dodaj do niej łyżkę miodu.

IMG_7067

Zwolnij

Nie jedz w pośpiechu. Jedzenie to przyjemność. Połykanie dużych kawałków jedzenia jest dla naszego organizmu podwójnym trawiennym wyzwaniem. Jeśli jesz powoli, zjadasz mniej i dłużej będziesz czuł się syty. Łapczywe połykanie jedzenia jest jednym z głównym powodów otyłości.

HNCK4565

Jedz naturalnie

Kiedyś usłyszałam bardzo mądre słowa, “Nie jedz niczego, czego nie jadła Twoja Prababcia”. W jej spiżarni z pewnością nie było mrożonych frytek, kolorowych żelek i zupek typu instant. Twoja Prababcia pewnie też nigdy nie słyszała o czymś takim jak fast foody. Niestety są chwilę, gdy pokusa na zjedzenie pysznego, wielkiego, tłustego hamburgera bierze górę. Wszak sama nie wyobrażam sobie życia bez pizzy. Złotym środkiem będzie więc w tym wypadku umiar. Wyznacz sobie jeden dzień w tygodniu, w którym zjecie swojego ulubionego Big Maca, swoją ulubioną pizze na puszystym cieście, czy też ogromną paczkę paprykowych chipsów. Niech ten dzień będzie dla Ciebie świętem.

foodiesfeed.com_DSC_0004

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *