Zdrowe nawyki, które pomogą Ci schudnąć – Część I

Co jakiś czas słyszę o kolejnej modnej diecie cud, która sprawi, że moje rozmiary będą bliskie tych, jakie ma znienawidzona i kochana zarazem lalka Barbie. Magicznych tabletkach, dzięki którym w jedną noc obudzę się lżejsza o kilka kilogramów. Liczeniu kalorii, eliminowaniu tego a dodawaniu tego, nie łączeniu tego z tamtym i tamtego z tym. Można się pogubić, prawda?

Nie lubię słowa “dieta” i uważam, że wszystkie diety powinny być zamienione na słowo “zdrowe odżywianie”. A zdrowe odżywianie to zdrowe nawyki. Dzisiaj przedstawię Wam te, które są obecne w moim życiu

IMG_7875-1300x866

Woda

Woda ma ogromne znaczenie dla naszego organizmu. Dodaje nam energii, obniża stres oraz odżywia skórę. Ale przede wszystkim jest głównym sprzymierzeńcem odchudzania. Jest dla nas jak paliwo! Każda z nas powinna wypijać co najmniej 2 litry wody w ciągu dnia. Ważne jest to, żeby pić jej mało, ale często. Dla niektórych wypicie takiej ilości wody wydaję się niemożliwe, dlatego przedstawię Wam mój przykład. Po pierwsze codziennie rano przed śniadaniem wypijam duży kubek ciepłej wody z cytryną. Po drugie zawsze w torebce mam butelkę wody. Po trzecie szklanka wody zawsze stoi w pracy na moim biurku. Po czwarte woda to także herbata i inne napoje, które wypijam w ciągu dnia. Niech woda stanie się Waszą nieodłączną towarzyszką każdego dnia, a przekonacie się, jak wiele dobra przyniesie dla Waszego organizmu.

foodiesfeed.com_DSC_0015-4-1300x866

Śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Z takim stwierdzeniem z pewnością spotkałyście się nie raz i nie dwa razy. Należę to większości osób, które nie cierpią śniadań, lecz codziennie toczę walkę, by jednak choć trochę je polubić. Dlaczego? Nasz organizm po nocnym odpoczynku potrzebuje energii by rozpocząć swój dzień. Im bardziej będziemy odwlekały zjedzenie pierwszego posiłku tym później nasz organizm “wystartuje”. Jeśli nie jemy śniadań nasz metabolizm jest zdecydowanie wolniejszy. Chcesz być szczupła? Jedz śniadanie.

IMG_5539-1300x866

Zegarek

Największym wrogiem szczupłej sylwetki jest czas. I nie mam tu na myśli wieku a nieregularne jedzenie. Ważne jest, żeby jest co 3-4 godziny. Długie głodówki sprawiają, że nasz organizm magazynuje tłuszcz a my w końcu doświadczamy wielkiego ataku głodu przez który pochłaniamy wszystko co znajduje się w naszej lodówce. Problem ten szczególnie dotyczy ludzi, którzy nie jedzą w szkole/pracy i po przyjściu do domu nadrabiają to czego nie zjedli przez cały dzień. Zasada zegarka jest bardzo prosta. Jeśli jemy mało a często nasz metabolizm nie musi spowalniać.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *