Jak nie podjadać między posiłkami ?

mindful_eating_diet_tips_fashionisers

Schemat zazwyczaj bywa podobny. Chipsy przed telewizorem, batonik jedzony w biegu i pączek gdzieś między podwieczorkiem a kolacją. Czy Tobie również zdarza się podjadać między posiłkami? Jeśli tak to koniecznie wprowadź w życie poniższe zasady.

 

Jedz regularnie

Nieregularne posiłki jedzone w pośpiechu sprzyjają podjadaniu. Kiedy odczuwasz ogromny głód zazwyczaj zjadasz to co masz pod ręką, czyli batonika, cukierka, albo ciastko. Staraj się jeść 5 posiłków dziennie o stałych porach, wtedy unikniesz ataku uporczywego głodu. Spadek kilku kilogramów gwarantowany.

Zabij nudę

Spacer do lodówki z nudów. Czy to aby nie brzmi znajomo ? Najczęściej po niezdrowe przekąski sięgamy, gdy nie mamy nic do robienia. Pamiętaj, że jedzenie to nie sposób na spędzanie wolnego czasu. Znajdź swoje hobby i nie marnuj czasu na nudę, a przestaniesz ciągle myśleć o jedzeniu.

Kupuj rozsądnie

Jeśli w Twoim domu znajduje się szafka na słodycze to nie dziw się, że ciągle podjadasz. Złota zasada brzmi „nie magazynuj”. Wiadomo, że dobrze mieć w domu pudełko czekoladek na wypadek niezapowiedzianej wizyty gości, ale po co od razu całe zapasy ? Pamiętaj, że czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Szafka pełna słodyczy ? Nie ma czekolady – nie jem czekolady.

mindful_eating_tips_fashionisers

Nie jedz na smutno

Kiedy było Ci smutno z pewnością zdarzało Ci się otulić ciepłym kocem i wziąć do ręki wielkie pudełko lodów z nadzieją, że Twój nastrój się poprawi. Niestety z własnej autopsji wiem, że później było tylko gorzej, bo nie dość, że zmartwienia nie mijały to myśl o przybraniu dodatkowych kilogramów potrafiła przyprawić o zawrót głowy. Zajadanie smutków może przynieść więcej złego niż dobrego. Na poprawę nastroju polecam porządnie się wybiegać. Przypływ endorfin gwarantowany.

Pij wodę

Czasem Twój organizm myli nagły głód z pragnieniem, dlatego zawsze warto mieć pod ręką butelkę wody niegazowanej. Pamiętaj, żeby pić ją często, ale w małym ilościach. Każdego dnia należy wypijać 1,5-2 litry wody. Jest ona pozbawiona kalorii, doskonale nawadnia, a co najważniejsze przyśpiesza Twój metabolizm.

 

Jeśli nie możesz poradzić sobie z głodem pomiędzy posiłkami, sięgaj po zdrowe przekąski. O tym w kolejnym poście.

 

*Źródło zdjęć: http://www.fashionisers.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *