Czy warto jeść płatki śniadaniowe ?

HNCK1995-1300x866

Płatki śniadaniowe reklamowane są jako pożywne, zdrowe i dające energie na cały poranek. Dodatkowo są pyszne, szczególnie te z dodatkiem czekolady. No bo która z nas jej nie lubi ? Nie mówiąc już o tym, że takie “pożywne” śniadanie można przygotować w minutę, wystarczy szklanka ciepłego mleka i mamy to. Szybko i smacznie, ale czy zdrowo ?

Badania przeprowadzone na zlecenie organizacji konsumenckich jednoznacznie potwierdzają, że w takich płatkach nie znajdziemy “zdrowia”. Zamiast tego producenci oferują tłuszcze nasycone, cukier i małą ilość błonnika.

 

Jak wybrać zdrowe płatki?

Patrz na etykietę. Zdrowe płatki to takie, których lista składników jest jak najkrótsza. Ważne jest to, żeby wybierać te o najmniejszej ilości cukru i o największej ilości błonnika. Jak ognia należy unikać: sztucznych barwników, aromatów, konserwantów i emulgatorów. Tłuszcze trans oraz mleko w proszku również nie są konieczne do wyprodukowania zdrowych płatków. Jeśli sięgasz po musli, wybierz te z suszonymi, a nie kandyzowanymi owocami. Te drugie zawierają o wiele więcej cukru.

 

Zrób to sama

Najlepiej jeśli sama przygotujesz swoją własną mieszankę płatków. Wystarczy, że zakupisz swój własny “płatkowy starter”, w którym znajdą się nieprzetworzone płatki np. owsiane, orzechy, rodzynki, pestki dyni i suszone owoce. A jeśli będziesz spragniona słodyczy dodaj do swoich płatków łyżkę miodu.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *